daanhooymans.reismee.nl

Surfheaven!

Druk weekend gehad, veel gebeurd en gedaan :D

Ten eerste, vrijdagmiddag gingen we in het stadscentrum ff biertje drinken toen we als borrelhapje op de menukaart kippenhartjes op een stokje zagen staan. Zo'n gelegenheid krijg je natuurlijk niet vaak dus we hadden het meteen maar ff besteld om het te proberen en ik kan je vertellen: Het is onwijs lekker!!!!! Lekkere bite, goed gekruid en lekker mals. Heerlijk!

Ten tweede, toen ik de volgende ochtend wakker werd om te ontbijten was er een hele commotie in huis. Buurmeisje (ben ff haar naam kwijt) zat huilend een heel verhaal te vertellen in de woonkamer en ik snapte er niks van dus ik ging gewoon maar in de keuken ontbijten. Toen ze een beetje gekalmeerd was kwam mijn gastmoeder vertellen dat ze gisteravond beroofd was. Ik begreep niet het hele verhaal, maar volgens mij stond ze op het punt om met de auto naar huis te gaan toen er een paar gasten haar met een mes bedreigden en haar geld vroegen. Ze had 250 reais bij zich die ze dus meteen kwijt was. Ook had ze nog geld in haar auto liggen, wat de jongens blijkbaar wisten of geraden hadden, want dat pikten ze ook meteen mee. Weer 160 reais weg. Onze moeder was daar zo geschrokken van dat ze meteen wilde dat wij met carnaval niet de straat op gingen maar kaartjes voor een camarote zouden kopen(een tribune langs de route van de optochten), wat we dus uiteraard ook gaan doen.

Nu wat leuker nieuws.

SURFWEEKEND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Onze school had ons de mogelijkheid gegeven om op een surfweekendje te gaan voor 300 reais. (verblijf, eten en uitrusting included) Er was niet echt gezegd waar we precies heen gingen maar ik had er zin in en had meteen mijn plekje gereserveerd. Evelien had niet zo'n zin om zomaar 300 reais uit te geven dus die ging niet mee en is dit weekend ergens anders geweest. (lees haar blog voor haar verhaal)

Om 8 uur moesten we bij het schooltje verzamelen en werden we opgehaald met een taxi en een auto van de surfinstructrice. Na een uurtje rijden kwamen we in een dorpje buiten Salvador aan in een van de meest luxe wijken die er in Brazilie is. (denk ik) Om de wijk in te komen moest je door een poort met bewakers, elk huis had een muur of hek eromheen met bewakers en camera's en bijna elk huis lag aan het strand. Zo ook het onze. Het waren 3 gebouwtjes op 100 meter van het strand vandaan met een klein uitkijkpostje aan de rand. Hangmatten op de veranda, zoveel sap als je wilt en een koelkast vol bier(waar je wel een beetje geld voor moest betalen) oftewel: heerlijk! Om een uur of 12 was er een mega lunch voor ons bereid en daarna gingen we voor de eerste les het strand op. Na wat basics op het zand werden we gewoon de zee in gegooid om het zelf te proberen. En het was VET! Het was zo'n heerlijk gevoel om op dat board te liggen en je te laten meevoeren door een golf en nog vetter om dat staand te doen. Enige nadeel is dat het ongelofelijk zwaar is. Je moet constant zorgen dat je in de line-up blijft (het gedeelte waar de golven echt omhoog komen) en elke golf die je niet wilt moet je jezelf overheen duwen. Voor alles van surfen heb je je spieren nodig: het door de branding heen peddelen, jezelf over(of onder) een golf door duwen, het wachten op een goeie golf en (het moeilijkste) het opstaan. Daarna gaat het voor 5 seconden heel soepel, want je hoeft alleen maar te blijven staan:P Oftewel na een uur of 2 ben je gesloopt.

's Avonds wel lekker bier en caipirinha's gedronken met de groep en weer vroeg naar bed om 's morgens weer te kunnen surfen of zwemmen of niksen. Ik zou dit wel wat langer dan 2 dagen willen doen. Heb er ook serieus met de mensen van school over gedacht om nog een dag erbij te boeken maar ik ga morgen naar een project kijken dus ik kon helaas niet:(

Nu lekker vroeg gaan slapen om dit gesloopte lichaam beetje op te peppen en morgen weer party time:D

ps foto's komen morgen wel op facebook, heb ik nu ff geen zin in

Reacties

Reacties

Joop

Hahahah lekker bro! Sounds fantastic!
hoeveel euro is een reais ongeveer (of andersom)? want heb nu geen idee wat duur of goedkoop is...
ben benieuwd naar de foto's!!

xxxxxx

philomeen

wat een ervaring(en)...ik kan me voorstellen hoe heerlijk dat surfen is en ook hoe zwaar..inderdaad, die foto's!!!
en natuurlijk nu ook benieuwd naar je project ( of een van de...)
veel lief, dikke knuf

Daan

1 real is 0,44 euro dus tis allemaal nog best wel beetje prijzig hier...

Martin

Geweldige ervaring! Heb ik nooit gedaan. Lijkt me echt enorm! En ook heel vermoeiend!
Leuk hoor.
BTW, wat waren ook al weer caipirinha's?

Ria

Wow daan wat klinkt dit chill. Zo relaxed!! Je moet je haar lang laten groeien dat je kom je al een echte surfer dude terug:) Heb fftjes je fotos gechecked op facebook, ziet er goooooed uit!! heel veel plezier nog, en zorg dat je niet wordt beroofd. xx
ps. we missen je op werk

philomeen

Echt erreg leuk om weer wat an jullie te lezen ...klinkt goed
Ik ben benieuwd hoe jullie project is en of jullie er wat zinnigs kunne doen/meemaken
Philomeen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active