daanhooymans.reismee.nl

CARNAVAL!!!! en meer

Lange tijd geen blog ik weet het, maar dat komt door gebrek aan tijd en internet. Excuses

Sinds vorige week donderdag tot afgelopen donderdag is het hier in salvador een gekkenhuis geweest. Carnaval. Dagen vol met mega trucks(trio electrico's) met bands erop die muziek maken, mensen die erachteraan dansen, enorme tribunes vanwaar je de trio's goed kon zien en heeeeel veeel bier en caipirinha's. Vrij vermoeiend dus, maar een geweldig feest!

Het carnaval in Salvador is onderverdeeld in 3 routes waar de trio's langsrijden: 1 in Barra(de wijk waar wij wonen) 1 in Campo Grande(ook vrij vlakbij) en in Pelourinho schijnt er ook wat geweest te zijn maar daar zijn we niet geweest(te ver en te gevaarlijk voor blanken). Het is ongelooflijk wat voor prestatie die bands op de trio's wel niet leveren, want hoewel ze maar een kilometer of 5/10 rijden, doen ze er wel 6 tot 8 uur over. Gedurende die 8 uur zijn ze non-stop aan het spelen en zingen en losgaan zonder dat het er slechter door klinkt, echt topartiesten! Nadeel is wel dat, als je een trio volgt, je constant dezelfde muziek krijgt te horen(welke band heeft er een goed repertoire van 8 uur?) maar dat is geen probleem want feesten doe je toch wel. Overigens spelen ze sowieso allemaal ook liedjes van elkaar:P

Gelukkig geen gekke dingen gebeurd tijdens carnaval. Geen berovingen, zakkenrollers of aanrandingen waar we voor gewaarschuwd waren door ons gastgezin. Alleen de week voor carnaval hoorde je van bijna elke buitenlander dat ze beroofd waren(wij ook, 3 gasten 1 mes van 30 cm), maar tijdens carnaval heb ik me geen moment echt onveilig gevoeld.

Na het carnaval zijn we ff lekker een lang weekendje weggeweest naar Itacare, een klein hippiedorpje 6 uurtjes ten zuiden van Salvador. Gewoon lekker een paar daagjes wat zon, strand en zee gepakt. 1 dagje een tripje gemaakt met een gids(beetje rare gast, wou dat we overal een foto van alles maakten)via het hostel naar de 4 mooiste strandjes in de omgeving, wat echt geweldig was! Strakblauwe zee en lucht, palmbomen en een sterk zonnetje. Beste combinatie om te verbranden uiteraard:P Als afsluiting van de tocht gingen we ook langs een onwijs grote waterval waar je onder kon zitten en een beetje zwemmen. Was echt heeeeerlijk!!! Voor de veiligheid hadden ze nog een touw van de ene kant naar de andere gespannen waar je je aan vast moest houden, de stroming was vrij sterk hoewel je er tegenin kon zwemmen. Ik heb trouwens ongeveer 30 foto's van ons in het water bij de waterval omdat ik de camera aan de gids had gegeven:P

Nu alleen nog 2 weekjes het project doen en dan gaan we het land in: Chapada de Diamantina, een van de mooiste nationale parken. Ik kan niet wachten!

MartinH

Fantastisch! Wat geweldig om te lezen. Heerlijk om te horen dat het carnaval gewoon FEEST is geweest en geen ongeregeldheden.
En de rest klinkt ook allemaal als paradijs.
Goed bezig, gast! Have fun!