daanhooymans.reismee.nl

Eerste feestje!!!

Gisteravond was het eindelijk zover: we gingen met wat mensen van de taalcursus naar t centrum van Salvador om het uigaansleven te proeven. Naam van het wijkje was Pelourinho en t zijn gewoon n paar pleintjes met kroegjes en clubs en kleine steegjes. Niet heel speciaal dus.

maaaaaarrrrrr op elk plein was er wel een bandje dat ongelofelijk opzwepende muziek aan t maken was en overal waren mensen aan t dansen. Het was ronduit OVERAL FEEST!!!!! Caipirinhas voor de prijs van een biertje, dudes die rondlopen met eten voor een halve cent en iedereen danst. En dan bedoel ik ook echt iedereen, jong of oud, man of vrouw, dik of dun, iedereen gaat daar helemaal los. Zo prachtig om te zien:D iedereen was ook onwijs vriendelijk tegen elkaar(ook tegen ons) en ze kregen iedereen uit onze groep aan t dansen. Echt magisch gewoon.

Op een gegeven moment wilden we van het ene plein naar t andere lopen, toen er opeens een mega drumgroep in de weg stond. Schijnt daar helemaal normaal te zijn of zo want achter de drumgroep liepen een stuk of 100 mensen aan(ook aan het dansen uiteraard). Minpuntje was wel dat doordat het zo druk was, je overal handen voelde om je spullen te jatten. 1 meisje voelde het gelukkig net op tijd en kon haar tas wegtrekken maar het had net zo goed mis kunnen gaan.

Tot zover mijn blog, ik ga lunchen

tchau

marijke

hoi daan

klinkt goed hoe het daar gaat. en echt exotisch en cool.ik blijf het volgen. liefs

philomeen

dat eerste feestje klinkt wel heel goed.....! liefs

FOTOOOOOO'S!!!!

Lekker, Daan. Smullen, van al je verhalen. MEER!
(Onzin, doe maar zo veel als jou uitkomt, maar de honger van je lezers moet nu wel duidelijk zijn!).

Hoe gaat het communiceren met je pleeggezin? Gaat het met handen en voeten of heb je al een beetje Portugees erin kunnen vermengen?

Have fun!

@Mooiste plek op aarde: jullie zitten op het randje van wat toegestaan is op dit soort blogs. Straks gaat de hele commercie er nog op adverteren en daar zijn we beslist niet van gediend! Ik heb nog geen commerciele invalshoek op jullie site kunnen ontdekken, maar zo gauw dat wel het geval is, treden wij op.

Martin

Hoi Daan, we zitten nu toch wel te popelen / snakken naar wat foto's. Laat ons die spierwitte stranden zien, apestrakblauwe luchten, Braziliaanse stadsgezichten, je gastgezin, etc etc.
Groetjes,